Thuis

24 april 2014 - Schiphol, Nederland

Al weer 4 weken thuis en nu pas de afsluiting! Na thuiskomst was het gelijk druk, dus meteen aan het werk. Het blog daardoor niet afgemaakt en daar weer veel comentaar op gekregen!!! Daarom nu nog even onze belevenissen de laatste dagen in Hongkong.

Op zaterdag 22 maart hadden we ons voorgenomen om met de kabelbaan naar de grote Boedha te gaan. Dat hadden meer mensen bedacht: de wachttijd was ongeveer anderhalf uur! Gelukkig kregen we een tip:  je kunt ook heen met de bus en terug met de kabelbaan! De wachttijd voor de bus was 10 minuten, dus wij met de bus. Natuurlijk niet gevraagd, hoe lang dit busritje ging duren. Dit was zeker 45 minuten en net zo erg als het ritje in de taxi. Een slingerweg bergop en bergaf en wel zo snel mogelijk!  Uiteindelijk veilig aangekomen. Toen nog 240 treden omhoog om bij Boedha te komen!  Terug met de kabelbaan, ook een belevenis: de bodem is van glas! Prachtige (heel hoge) rit!

s Avonds uit eten bij een bekend restaurant. Ook hier een wachtrij, een nummertje trekken, geduld hebben en wachten op je beurt! Daarna nog naar de avondmarkt, helemaal geweldig en wat een mensen! Iedereen zat om 12 uur s nachts nog op straat te eten.

Op onze laatste dag in Hongkong, met het treintje naar de Peak, het hoogste punt in Hongkong, met een fantastisch uitzicht. Werkelijk heel bijzonder. Ook nog een tochtje met de ferry gemaakt en daarna brachten we een bezoek aan de vogeltjesmarkt. Het laatste diner en terug naar het hotel, waar we ons nog even konden opfrissen, warme kleren aan en dan met de koffers naar beneden. Voor de rit naar het vliegveld hadden we, via het hotel, een super taxibus geregeld, wat een verademing na de eerdere ritten.

Na een vlucht van 13 uur landden we op maandagmorgen 24 maart, om half 7 op Schiphol.

Na deze fantastische reis, waarin we veel hebben gezien en meegemaakt, was het ook erg fijn om thuis te komen. Gert en Maatje Schimmel haalden ons op vanaf het station. In Lunteren stonden bloemen en heerlijk gebakken koek klaar, van buurman Gijs, die ook het gras had gemaaid. Wat een warm welkom! Henk, Jorien en de kinderen kwamen Aartje ophalen. Gezellig met z ń allen koffie gedronken en daarna uitpakken!

Dank voor het meereizen!

1. Joor:
    24 april 2014
    Beter laat dan nooit toch!
  2. Aartje Bronkhorst:
    25 april 2014
    Zo, nu heb jij je plicht weer gedaan en het blog netjes afgemaakt, maar ik had het niet gemist hoor, want ik had alles bij thuiskomst van Aartje gehoord.
    Wel heel leuk zo'n blog voor de thuisblijvers!!!
    Bedankt en groeten van Henk en Aartje